ketabahan amat diperlukan.

by - 3:57 AM


Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.

Hari ahad. Hari yg baru untuk aku. Semalam,aku berasa sungguh gembira kerana diberi peluang oleh Allah untuk berada di sekolah. Aku gembira walaupun aku keseorangan. Anyway,thanks to my friends Nazariah kerana sentiasa berada di sampan aku dan menyokong aku. Aku cepat cemburu sekarang nie. Cemburu akan kejayaan orang. Apakah yg akan berlaku kepada aku apabila aku habis SPM nanti? Adakah aku akan mendapat biasiswa atau aku akan terumbang2 ambing? Aku takut untuk memikirkan semua tu. Aku hanya mampu berdoa yg terbaik untuk aku.

And now,aku baru lepas meluahkan kesedihan aku. Aku sedih dan tak berdaya untuk melalui semua tu. Aku rasa sedih sngat, aku tak sngka buat kali pertama bdak dorm aku merajuk dgn aku. Aku terkilan dgn dia. Tp,mungkin itu semua salah aku sbb aku yg trlalu berkeras dgn dia. Entahlah. Aku  jenis insan yg suka berfikir tentang perasaan orang lain. Aku bukannya mementingkan diri. Aku Cuma tak mahu semua tu menjadi penghalang untuk aku berjaya. Aku sedih dan as usual aku akan menangis. Aku menangis di sebalik selimut sampai mngkin ayah aku perasan Cuma ayah aku mampu untuk mndoakan yg trbaik untuk aku. Aku tak smpai hati nak marah2 budak dorm aku. Tp,keadaan memaksa aku. Aku merasakan dia bersikap kurang ajar dgn aku dan layak dimarah. Tp,walau cmne pun,aku tetap mencari dia untuk memujuk dia sampai satu tahap air mata aku mengalir keluar.

Aku penat dan mungkin tak melampau jika aku katakan aku terlalu penat untuk layan orang lain. Aku bukannya jenis yg boleh biarkan je orang lain terasa hati dgn aku. Aku akan berusaha sedaya upaya untuk pujuk orang tu. Malangnya, aku rasa semua tu macam sia-sia. Kesian kat aku yg SS nie. :’)
Aku cuma berharap yg trbaik. Moga Allah mengurniakan kesabaran yg tinggi untuk aku hadapi semua nie. :’) aku hanya mampu berserah. :’) tadi,aku call dia dan luahkan semuanya. Aku tak tahan. Pesan dia jangan memendam perasaan kerana itu semua boleh melukakan hati. Aku tau semua tu tapi inilah aku. Aku tak pandai untuk membiarkan shaja seolah2 tiada apa2 yg brlaku. Itu bukan aku. Walau cmne pun,aku berterima kasih kpd dia kerana sntiasa berada di sisi aku apabila aku memerlukan dia. Terima kasih,awak. :’) moga Allah mengurniakan ketabahan kpd sy kan? Kpada semua , doakanlah aku ye? :’) itu je yg mampu aku mnta daripada smua. Doa agar aku terus kuat. :’)

Awak,moga Allah mngurniakan yg trbaik buat kita berdua ye? Selagi takdir tidak menemukan kita brdua,tak perlulah kita bertemu ye? :’) biarlah kita hanya bertemu apabila Dia mengizinkan. Kita tak tahu suratan antara kita brdua kan? Hanya Allah mengetahui segala. Biarlah kita berserah sahaja kepada Nya. :’) kalau ada jodoh tak ke mana. Yg penting kita berusaha dulu untuk Berjaya dan bawak kedua2 parents kita menunaikan haji. K?  itu janji awak dan sayakan? Janji untuk bawak parents kita untuk pergi ke tanah haram. Janji untuk bawak parents kita pergi untuk bertemu dgn Rasulullah. Tu janji kita berduakan? Moga Allah mengabulkan impian kita berdua. Amin. :’)

You May Also Like

0 comments