perasaan?

by - 9:24 PM

bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. pagi jumaat dan aku keliru.

dahulu kala, aku mengimpikan insan ini untuk menjadi sebahagian daripada hidupku. but,now bila dia sendiri nak masuk ke dalam kehidupanku, aku sendiri menolak dia. aku tiada kata yg boleh diluahkan kepadanya. andai dia tahu masalah yg aku hadapi pada tika dan saat nie. aku tak nak dia malu dan aku tak nak dia dilukai.

apa yg perlu aku katakan? aku benci dia? dia tolak. aku suka orang lain. dia kata Allah yg membolak balikkan hati hambanya. antara kami perbezaan umur yg sangat ketara. jawapannya Rasulullah dan siti khadijah juga mempunyai jarak umur yg jauh.

apa daya aku untuk katakan kepadanya bahawa aku tak nak dia malu brhadapan dgn dunia satu hari nanti. aku insan yg hina yang tak layak nak digandingkan dgn dia. aku tak nak dia terluka pada masa hadapan. aku taknak. aku nak dia cari yg lain yg lebih baik daripada aku. aku akan selalu mnyokong dia walau apa pun. walau hati dilukai biarlah asalkan dia bahagia.

aku tak nak dia terluka. dan aku tak tau macam mana perlu aku terangkan kepada dia lagi. moga Allah berikan yg trbaik buat kami brdua. jika dia merupakan jodohku, moga Allah permudahkan. dan jika bukan aku memohon untuk dijauhkan daripadanya agar hati kami brdua tidak terluka dgn bnyaknya.

to LH, please think back. saya tak layak untuk ada. sekian.

You May Also Like

0 comments