sayang yg berubah.

by - 10:17 AM

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum. :)))

Sayang yg beubah? Yeah kali ini aku ingin menceritakan pengalaman aku lagi. aku kerap kali berubah kasih sayang. apabila aku tilik balik diri aku, aku tau apa punca semua ini. kerana aku tidak mencintai atau menyayangi seseorang itu keranaNya. maka Allah tidak jadikan sesuatu itu kekal untuk aku. mungkin ada yg bercinta sampai 5 6 tahun. tapi aku tak bernasib baik macam korang. and maybe mungkin aku memang ditakdirkan untuk mencintai dan dicintai oleh seseorang keranaNya. mungkin mungkin dan mungkin.

and now aku nak citer. masa form 1, aku menyayangi seorang lelaki. mahu tak sayang dia. dia dahlah pembaca doa sekolah. siapa yg tahu, diam2 ye. :) Si N nie memang aku sayanglah. siap utus surat bagai. sekali couple dgn dia sbb dia mintak. and finally hubungan tu last for only A DAY! mungkin korang tak percayakan? tapi aku sacrifice rasa sayang aku pada dia sbb dia sayangkan bff aku waktu tu. so i just give him some space. some space to love her.

hidup diteruskan. this time melibatkan a guy masa form 4. the last person that couple official. ada yg tak official tapi dah malas nak cerita sbb entry sebelum nie mnyayat hati citer pasal dia. baca post yg lama kalau nak tahu. okey this guy named F. Si F nie, ketua nasyid sekolah. and seriously i love him so much. but thats not too long as we broke up because of a reason. but that long time ago and i dont want to think too much as now he happy w someother girl there. Alhamdulillah.

dan sekarang pada umur aku 18(belum cukup umur) aku menjaga hati untuk yg berhak kerana kasih sayang boleh berubah kalau bukan keranaNya. aku inginkan seseorang yg halal yg pada setiap perbuatan yg aku lakukan bersama dia membawa berkat dan pahala. aku masih menanti untuk insan itu. sementara aku menanti insan itu, biarlah aku belajar mencintai Allah dan kekasihnya Rasulullah. masih banyak yg perlu aku pelajari. bila aku menjadi yg trbaik Allah akan berikan yg trbaik. janji Allah sentiasa tepat. Percayalah.

till then, jaga hati. jaga pandangan. Lelaki yg baik untuk perempuan yg baik dan begitu juga sebaliknya. 

P/S: saudara saya baru sahaja berkahwin pada hari ini. Barakallahulakuma. :))) Doakan mereka. Jazakallah.

You May Also Like

0 comments