saya.awak.memories.

by - 4:27 PM

bismillahirrahmanirrahim. :) assalamualaikum,semua. 

Dalil dari Al-Quran,

wamakaru, wamakarollah,
wallahu khoirul maakirin.
kita merancang, Dia merancang,
tapi Dia adalah sebaik-baik perancang.

yg kedua,

Boleh jadi kamu menyukai sesuatu,
sedangkan ia buruk bagi kamu
Boleh jadi kamu membenci sesuatu,
sedangkan ia baik bagi kamu
Allah mengetahui segalanya, 
sedangkan kamu tidak tahu

Surah al-Baqarah, ayat 216

pengalaman mendewasakan diriku. dari luka ke bahagia. dulu,dia yg aku syg. dulu,dia yg aku impi. dulu,dia yg aku harap. dulu,dia yg sntiasa brsama aku. gelak ketawa,luka. selalu ada untuk aku. dulu,dia lukakan aku. dulu,dia buang aku hanya kerana seorang kawan baik aku. dulu,dulu dan dulu. kenangan bnyak dilakarkan dan sukar untuk dikutip kembali. dulu juga serpihan kecewa, kesedihan merata. sukar untuk diungkap atau disatukan kembali. tp,jnji Allah itu benar. aku menanti kau. terus menanti. aku kecewa. aku sedih. aku jatuh. aku terdiam. hanya kerana kau. kita berdua pernah melalui smuanya bersama. saat kau jatuh. saat kau bangun. setiap saat dikongsi bersama. itu yg aku maksudkan apabila semuanya dilakar atas satu nama persahabatan. aku perlukan kau seperti mana kau perlukan aku. walaupun aku tak tau sejauh mana kau perlukan diri aku,tapi aku tau sejauh mana aku perlukan kau. dulu,kisah dulu,kenangan yg tersimpan rapi dalam hati aku.

semua mengetahuinya. betapa sakit aku lalui hanya kerana kau. kaulah lelaki pertama yg membuatkan aku menangis. lelaki pertama yg mmbuatkan hatiku luluh. lelaki pertama yg membuatkan aku jatuh. lelaki pertama yg mnghancurkan segalanya. sebenarnya,kau jugak lelaki pertama yg buat aku sedar akan kekuasaanNya. kau dan aku. tak pernah lekang daripada membicarakan soal DIA. yg Berkuasa. Yg Esa. aku syg kau. hanya kerana diri kau. tapi,kau tak pernah mengetahui semua itu. kau tak pernah menilai, tak pernah ingin mengambil tahu. kau cuma melihat hamparan indah di depan mata kau. ye,betul tu dulu. kebodohan kau! mungkin juga kerana kenaifan kau. tak dapat membezakan yg mana permata dan yg mana kaca. aku bukannya insan yg sempurna untuk kau. tapi,aku punya hati yg dulu kau retakkan. aku mengambil bnyak masa untuk pulihkannya kembali.

kini, atau mungkin selamanya. kau bersama aku. mendokong,menyokong serta mendoakan setiap langkahku. bersyukur seketika aku apabila diri kau sekali lagi berdampingan dgn diriku. aku syg kau. mngkin selamanya. aku tau perasaan kau pada aku mungkin takkan berubah. hanya seorang teman. ye,kita amat rapat. amat rapat sehingga boleh menimbulkan kecemburuan pada mata yg memandang dan pada telinga yg mendengar. kita tak pernah bersua tetapi itu tidak menghalang kita untuk berkongsi segalanya. pahit manis smuanya. kini,kau bersama aku. mengejek aku. aku bahagia. Alhamdullilah. kebahgiaan yg aku impikan kini sudah menjadi kenyataan. aku bahagia. ye,aku bahagia kerana ada kau di sini. ye,di sini. jauh di sudut hatiku. 

bukan berpuitis atau mengungkit sejarah lama kembali. tapi,terlalu bnyak yg dikongsikan bersama. aku tau kau tidak boleh merasai apa yg aku rasa. tapi,aku jugak tau yg kau bahagia. mungkin. cuma itu yg aku harapkan. kau bahagia. kalau dulu kau bahagia dgn kawan baikku sndiri, aku lepaskan kau pergi. kita sebagai teman shajakan? dan mungkin akan selalunya begitu. walau apa pun,aku berpegang pada satu. cinta tak semestinya dimiliki. kau mngkin sudah dijodohkan dgn yg lain. ssungguhnya kau lelaki yg baik. aku prmpuan yg kurang baik untuk kau. kau layak dapat yg lebih baik. aku doakan. :')

texting dari pagi hinggalah ke malam. tepat pukul 12 je kita brdua stop texting. kita brdua tau limit kitakn? kita tak tngok bola sbb nak sokong mana2kan? kita tgok bola sbb nak tgok referee je kan? :D kita makan pun sbb nak kumpul lemak je kan? awaklah. makan banyak2 supaya sy blh gelar awak CHUBBY,TEMBAM. tak boleh larikan diri daripada sy bila sy kejar awak. awak pemain ragbi bukan pelari pecut! hehe. okey. aku dah mula singkap sedikit kisah aku dan dia. kisah kami pelik. dan berlanjutan sehingga sekarang. aku lakarkan nie krana aku ingin mengatakan tak semestinya apa yg kita fikir baik itu,akan jadi baik untuk kita. kalau dulu aku merasakan dia trbaik tapi itu bukan yg trbaik. dan skarang smua tu kmbali pd aku. aku hanya mnsyukuri apa yg trjadi skrg dan seterusnya mengharapkan agar aku akan terus berdiri di samping dia. mungkin satu hari nanti kami akan berdiri bersama pasangan masing2. 

aku mendoakan dia walau kadang sakit. tapi,aku tau. dia baik dan aku tidak sebaik dia. tp,aku bahagia kerana diberi peluang untuk mengenali dia. dia yg aku syg. dia yg aku brkongsi separuh daripada catatan hidupku. dia yg sntiasa ada bersama aku. dia yg ada dgn aku. untuk mendoakan aku. kalaulah dia jodoh aku. harapan tetap harapan. semua mula melangkah dgn impian yg kuat di dalam diri. dan aku masih di sini berharap pada dia. biarlah masa yg menentukan segalanya.

aku bahagia dgn dia skrg nie. bahagia dgn insan yg bnyak mmberikan pengajaran hidup kepada aku. dari sudut perspektif aku, aku punya dia dan dia punya aku. dua hari yg lepas sudah cukup membuatkan ku trsnyum sendiri untuk melangkah ke depan. dia sudah memberi restu untuk aku pergi jauh. dan keluargaku tdak mmpunyai masalah dgn dia malah sering brtnyakan tntg dia. aku brsyukur. Alhamdullilah. aku tau tak ada sape akan baca tulisan panjang ku nie. tetapi,ckuplah tulisan nie akan menjadi satu garapan dariku buat dia. jika Allah memberkati smuanya maka satu hari nnti hamparan IT nie akan ku bentangkan di depan dia. Insyallah. doakan aku dan dia. :')

doakan aku ye,kawan2. :')

p/s: nak tnya pape blhlah letak soalan di shout mix. Insyallah,jawab. and terima kasih bnyak kpd yg sudi mmbaca catatan di kanvas ini. kpd kawan2 lama, anda tau siapa insan ini. :)

ragbi,tembam,chubby,masjid,imam,referee,padang,SMKS4. kenangan kami. :')

You May Also Like

0 comments