asrama.cempaka.2012.

by - 7:12 AM

bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.

dah lama tak menjengah ke ruangan nie. alasannya banyak untuk dikemukan. tetapi,saya takut smua itu dikatakan alasan tepu. as usual,sy sudah menjadi pelajar tingkatan lima. ye,LIMA! :D dan saya trpaksa menghadapi pahit getirnya tingkatan lima ini dengan pelbagai kejadian yg trjadi. tak sampai dua minggu di sana tetapi sudah tiga kali menitiskan air mata. aduhhh. lemah sungguh jiwa ini.

biarlah yg trjadi. gembira,terharu,kesal,sayang. semuanya aku miliki di dalam tempoh kurang dari sebulan ini. aku mnyayangi sesuatu itu. tapi,aku tau dan aku cukup sedar bahawa sesuatu yg kita hendak itu tak semestinya kita miliki. Aku masih aku. aku masih lagi seorang yg lemah. banyak perlu diperbaiki. apa yg harus aku katakan? aku manusia yg brgelumang dgn dosa dan maksiat. aku bukan malaikat!

nafsu mnguasai diri. dan itu selalu trjadi. aku harus tahu mengawal diri aku daripada membazirkan masa tak tentu hala. aku harus! ini tahun penentu aku. aku harus berusaha dan melakukan yg trbaik. bukan untuk org lain. tapi untuk diri aku sendiri! :) bnyak yg aku lalui. kini,aku bukan setakat pelajar biasa. aku kakak kepada 13 orang pelajar di dalam dorm cempaka. aku sudah menganggap mereka sprti adikku sendiri. :)

homework? jgn citerlah. memang banyak. dan tak melampau kalau dikatakan trlalu banyak! :D but,i feel grateful because teacher didn't let us spend our times with a stupid things. :) thanks,teacher. :D

okeylah,rasanya cukup dulu pasal asrama. dorm. dan jugak 2012 yg baru ditempuhi. :)

p/s:try untuk hidup tanpa dia. :')

You May Also Like

0 comments