masa yg ada.

by - 3:25 PM

bismillahirrahmanirrahim. assalamualaikum kpd pembaca! *kalau ad yg bacalah. :)


it's hard for me nowadays to update any my activities. i have so many works to be done on time. yeah,aku tak nak repeat SPM aku. kalau repeat cita2 aku untuk menjadi seorang juruterbang tu akan melayang. so,aku tak nak hampakan harapan aku serta org yg mnyokong serta mndoakan aku. post nie mngkin pnjang sbb bnyak bnda untuk diceritakan. yelah,nama pun dah lama tak bukak blog.


Alhamdullilah,wat masa skrg nie aku dgn comel okey je. dia sntiasa mnyokong aku tak kira masa. sntiasa brsama aku apabila aku prlukan. aku brharap dialah yg Allah takdirkan untuk mmbimbing aku spnjang perjalanan yg penuh dgn liku ini. amin. skrg nie,ada bnda baru aku dan dia. iaitu heartyoulove. prnh trhantar kat dia sbb ingatkan kdit tamat tmpoh. skali,trhantar. ye,TERhantar. bukan sngaja. dah cukup rasanya psl dia. nnti org mnyampah pulak bila baca. skali lagi,kalau ada yg baca.


di masjid,aku mndapat banyak pngalaman. aku melakukan solat gerhana bulan buat prtama kali dalam hidup aku. solat nie untuk mnnjukkan ketaatan kpd Allah. dan Alhamdullilah aku dipilih oleh  Yg Maha Esa untuk mngrjakan solat nie. solat nie dua rakaat tapi 4 kali takbir. prcaya tak? sape yg tak prnh buat msti trtnya. carilah mana ustaz2 untuk brtnya bagaimana smua nie. solat nie pd rakaat prtama baca al-fatihah. dan cuba teka masa zaman Rasulullah S.A.W surah apa yg dibaca? surah al baqarah dan surah al-imran. bayangkan btapa lamanya. tp,kerana para sahabat patuhkan Allah dan Rasulnya mereka mrasakan knikmatan iman melalui smua tu. bg aku,aku belum smpai ke tahap tu. imam baca surah al-rum je. tp,kaki aku mcm nak trcabut. aku yg muda lagi cm nie. aku kesal apabila aku mmikirkan smua nie. tak ada sikit pun iman para sahabat dalam diri aku. aku ingat lagi sehari amalan abu bakar takkn brsamaan dgn amalan kita selama setahun. betapa iman para sahabat. Allahuakbar! moga Allah mngurniakn sdikit iman para sahabat nie kpd kita. tak bnyak skit pun jadilah. sprti biasa masjid bnyak mngajar aku. 


Allah,Rasulnya,para sahabat,ahli sunnahwaljamaah,para ulama,khalifah,pejuang islam.
Allah tak akan datangkan bala atau bncana sblum kita smua diberi pringatan. rasul yg trakhir sudah Allah dtgkan. para ulama pewaris nabi juga sudah mmberi pringatan. jd,apakah kita msih leka dgn khidupan duniawi? bncana,bala,malapetaka akan mnimpa kita pada bila2 masa. Subhanallah.


SPM>PILOT. sometimes,i feel that i just can't afford to move on. but,i should know this. if i want this,i have to move to get it. thanks to all my friends that always support me to be what i want. thanks a lot.


credit to,norain hanani omar.
dia.comel. :)
nureina syafika.
nabilah azman.
my sister,kak Fatin Nurizzati
and the most importantly,my parents. my family. <3


dia takkan baca smua nie. aku yakin. :) jadi,tlong doakan dia. impian dia ialah mahu mnghafal kalamullah. bantulah dia dgn doa. moga hatinya penuh dgn ayat2 drpd Yg Maha Pemurah ini. Amin Amin Ya Rabbal Alamin. bantulah dia dgn mndoakan dia ye. :)

heartyoulove. sincerely,nurfarhanamhdsyafie. 
bakal tulang rusuk kiri awak.
Insyallah.

You May Also Like

0 comments